Ondřej Pivec vydává album svého CPR Tria

16. července 2013 Aktuality, Jazz Autor: Milan Tesař

CPR Trio je společný projekt dvou českých hudebníků usazených ve Spojených státech, varhaníka Ondřeje Pivce a saxofonisty Karla Růžičky ml., a amerického bubeníka Russella Cartera. Jejich první album v této sestavě vychází na značce Animal Music.

Jazzový varhaník Ondřej Pivec, zakladatel skupiny Organic Quartet, přesídlil v roce 2009 do New Yorku. Tamtéž již od roku 2000 žije jeho krajan, výjimečný saxofonista  Karel Růžička ml. Jejich hudební dráhy se protly v roce 2010 v souboru CPR Electrio, který utvořili spolu s „domácím“ bubeníkem Russellem Carterem a který nyní vydává debutové eponymní album.

Album CPR Electrio přináší energií i invencí nabitou hudbu mísící vlivy jazzu, funku, rhythm’n’blues, taneční a elektronické hudby a jeho členové střídají nástroje akustické s elekrickými; hudbu, která bývá v posledních dvou dekádách předmětem programování, hrají rukama. Pivec kombinuje Hammondovy varhany, fender piano, klavír, clavinet a syntezátory, z jeho levé ruky pocházejí též klávesové basové linky; Růžička střídá saxofony s dechovým syntezátorem EWI a Carter hraje na bicí sadu obohacenou o elektické pady. Sestavu tria doplňuje na nahrávkách perkusista Ken Wallace, jinak též zvukový mistr a spoluproducent alba, a v jedné skladbě hostující zpěvačka Jazzmeia Horn.

Sestava CPR Electria sice překvapivě postrádá strunné nástroje (kytara či baskytara), které jsou v těchto žánrech oblíbené, přesto je však její zvuk nesmírně bohatý, složený z vrstev klávesových zvuků, saxofonových a syntetických melodických linek a rytmů Carterových bicích.

Ondřej Pivec navazuje v CPR Electriu logickým způsobem na své předchozí projekty, zejména na alba Organic Quartetu (Don’t Get Ideas – Cube Metier, 2006, Never Enough – Animal Music, 2007), sólové album (Overseason – Animal Music, 2008) a album vytvořené ve spolupráci s klavíristou Najponkem (It’s About Time – Animal Music, 2010) a své hráčské, aranžérské a kompoziční postupy zde zdokonaluje, obohacuje o nezměrné zkušenosti nabyté během své newyorské kariéry a posouvá je tak o úroveň výše. Karel Růžička se v CPR Electriu ohlíží za dobou, kdy jeho nedostižná saxofonová sóla zdobila nahrávky J.A.R. a Sexy Dancers, a zúročuje svou plodnou jazzovou kariéru, jejíž součástí jsou též vlastní autorská alba (The Four – Arta, 1994, You Know What I Mean – Arta, 1997, Brooklyn Moods – Cube Metier, 2004) a spolupráce s takovými hudebníky, jako jsou George Benson, Hiram Bullock, Bob Mintzer, Ravi Coltrane, Fred Wesley a další. V hudbě CPR Electria je cítit především uvolněnost, suverenita, profesionalita, energie a radost ze společného hraní.

Album CPR Elekctrio tvoří pět skladeb Karla Růžičky, dvě skladby Ondřeje Pivce, jedna skladba Russella Cartera, jedna cover verze (filmový šlágr I Hear Music) a vše je rámováno Pivcovým Intrem a Outrem. Nahrávky byly pořízeny v New Yorku ve spolupráci se zvukovým mistrem a spoluproducentem alba Kenem Wallacem, obal alba je dílem Martina Váchy ze Studia Najbrt, fotografie pořídil Standa Merhout, nyní též žijící v New Yorku.

(Oficiální tisková zpráva)