Martina Komínková a zvuk nových kostelů

Martina Komínková a zvuk nových kostelů

Flétnistka Martina Komínková vydává nové album Re:sonance. Natáčela je v nově postavených budovách kostelů v Sazovicích u Zlína a v Brně-Lesné. Rozhovor s Martinou vám nabídneme 9. září 2020 v 19.15.

„Krátký melodický motiv, který se rozezněl kostelem na Lesné jako okamžitá imprese, se stal základním stavebním kamenem a také pojícím prvkem celého alba. Je různě zpracován a prolíná se v celém jeho průběhu. Objevuje se buď jako samostatná skladba a nebo v několika případech jako podklad ve smyčce. Zní také na různé druhy fléten, což přináší jeho obměny v barvě zvuku,“ líčí hudebnice v bookletu nového alba. Na něm zaznívají skladby pro jednu nebo více fléten s použitím live electronics. Nejvíce je využit efektu ozvěny, třepotavé ozvěny a dále smyčky. Ke spolupráci autorka přizvala varhaníka Petra Štěpána.

Kostely v Brně-Lesné (v době natáčení skladeb na albu ještě nedokončený) a v Sazovicích na Zlínsku spojuje osoba architekta Marka Jana Štěpána, s nímž se Martina Komínková a její manžel dlouhodobě přátelí. „Chrámové prostory jsou specifické například v tom, že
mají dlouhou akustiku, a samozřejmě svou funkcí. Ovšem ty dva, v nichž jsem nahrávala, jsou vyjímečné svou architektonickou čistotou a volným prostorem,“ zdůrazňuje hudebnice.

Martina Komínková se profesionálně věnuje především hře na zobcovou flétnu, a to jako pedagožka, skladatelka i hudebnice. V roce 2014 natočila s kvartetem Flautas de Colores úspěšné album s názvem Pall Mall, v roce 2019 vytvořila originální multižánrový projekt Prorok větru podle stejnojmenné knihy italského spisovatele Stefana Biavaschiho.