Madalen: Live na Radiu Proglas 2006

5. prosince 2006 Folk, Country, Recenze Autor: Milan Tesař

Středomoravská kapela Madalen bude v únoru slavil už 15. narozeniny. Za tu dobu vydala pouze jedno oficiální album a současná sestava s Honzou a Blankou Adamcovými na řádném cédéčku zatím zaznamenaná není. Proto využívám skutečnosti, že Madalen letos v červenci zahráli živě ve studiu Proglasu a že se jim tento minikoncert opravdu povedl. Následující řádky tedy neberte jako recenzi (neexistující) desky, ale spíše jako zprávu o momentálním stavu jedné hodně dobré kapely.

Živá nahrávka z Radia Proglas 2006
Žánr: folk/bluegrass
Celkový čas: 27:13

Skupina Madalen v minulosti těžila z dívčího trojhlasu. Postupné odchody zpěvaček na mateřské dovolené toto pravidlo načas přerušily, ale současně vedly k angažování už zmíněné posily, manželů Adamcových z A. M. Úletu. I když A. M. Úlet v poslední době opět začal koncertovat, přenesl Honza Adamec do Madalenu i několik svých písní. Dostaly samozřejmě nový kabátek s větším důrazem na akustické strunné nástroje a na sbory. Jedná se například o příjemný kousek Místa s vtipnými slovními hříčkami nebo jeden z největších hitů A. M. Úletu vůbec, Sny, karty a horoskopy.

Z dalších písní, které Madalen ve studiu Proglasu hrál, stojí za zmínku Swing, který Jana Gieselová zazpívala s nehraným výrazem a s pečlivou výslovností (v závěru však až příliš expresivní). Katka Vepřková má hlas jemnější, ale rozhodně ne méně příjemný. V Houpy hou mi vadilo pouze místy slyšitelné moravské měkčení "i". Blanka Adamcová přinesla vedle svého (v jejím případě spíš méně výrazného) zpěvu do kapely nový nástroj - housle, které hrají výraznou roli například ve zmíněném Swingu. Barva hlasu Honzy Adamce výborně sedne do Snů, karet a horoskopů.

Tolik alespoň pár stručných poznámek o živém vystoupení, které bylo původně určené pouze pro jeden rozhlasový pořad, ale z něhož vznikla velmi slušná nahrávka. Kapela Madalen, která má na svém kontě dvě Porty (z let 1995 a 1996), má stále co říct. Její současná hudba se příjemně převaluje mezi akustickým folkem a bluegrassem a já si ji velmi rád zase někdy živě poslechnu. A také se těším, že se kapela někdy opět vydá do studia a natočí plnohodnotné album. Ty písničky by si to zasloužily.