Kašpárek potřetí
Třetí album volného hudebního sdružení Kašpárek v rohlíku se jmenuje Ten Halywůd. Jeho součástí je sada samolepek s filmovými i nefilmovými postavami, kterými bychom se někteří rádi stali, placka s cenou Kašpárkovy akademie a samolepka pro označení automobilu s příslušenstvím ke Kašpárkově rohlíkové republice.
Stejně jako na prvních dvou kašpárkovských albech účinkuje i na Halywůdu řada známých i neokoukaných interpretů. Vybírali je bratři Neuwerthové, kteří měli na starosti hudební produkci, spolu s principálem Kašpárka Davidem Dvořákem, a to až podle hotových písniček, jejich nálady, výpovědi a nikoliv prvoplánově podle zvučných jmen. Na CD se setkáme s Lenkou Dusilovou, Robertem Nebřenským, Milanem Caisem, Márdim, Honzou Kalinou, Ondřejem Pečenkou, duem Beňa/Ptaszek, Olgou Konigovou, Eliškou a Amálkou Dvořákovic, En.druem, Filipem, Bětkou a Toničkou Nebřenských, Zuzanou Jankovou, Františkem Štochlem, Jiřím Šponarem a dalšími.
Nová deska je oproti předchozím počinům volně tematizovaná. Tvůrci pověřili na samém počátku Mardošu (Tata bojs) funkcí „nultého dramaturga“, což je vůbec první užití takovéto funkce na světě. Mardoša sestavil imaginární kompilaci snů z různých hudebních kultů posledních 30 let minulého století, která se stala počáteční hudební inspirací.
A témata jednotlivých písní? Například skladba Akvabeloví zloději pojednává „o akvabelách, svačinách a zlodějích, o snech kluka ve vaně, který nechce být boxerem, ale plovoucí ženou“. V písničce Šatnářka se zpívá „o lásce, o tom, jak je těžké si to navzájem sdělit, o nalezení Halywůdu, karnevalu a dobrých koncích“. A Západ divokej je „příběh o kovbojích, indiánech, a vůbec o tom, jak je těžké být hrdinou westernu a zůstat naživu“.
Více informací najdete na www.bejbypank.cz.
(Podle oficiální tiskové zprávy)