Horáček o rejžkovinách a přepalování
V lednovém čísle časopisu Rock & pop vyšel velmi zajímavý čtyřstránkový rozhovor s textařem Michalem Horáčkem. Článek samozřejmě vznikl především u příležitosti vydání nového alba Strážce plamene, ale řeč je v něm i o univerzálnějších tématech. Já vám nabízím dva citáty. O umělcích, kteří si zad...
V lednovém čísle časopisu Rock & pop vyšel velmi zajímavý čtyřstránkový rozhovor s textařem Michalem Horáčkem. Článek samozřejmě vznikl především u příležitosti vydání nového alba Strážce plamene, ale řeč je v něm i o univerzálnějších tématech. Já vám nabízím dva citáty. O umělcích, kteří si zadali s (jakýmkoli) totalitním režimem a o jejich kriticích Horáček říká: "Jak ospravedlnit kritika, který kádruje umělecké tvůrce? To je taková podivná rejžkovina. Byl snad ten kritik partyzánem v Brdech, nebo se rozdal ve službě k bližním? Odkud čerpá své pověření k takovým soudům? Ale i kdyby je měl - kádrování do rejstříkku kritického myšlení nepatří." A Horáčkův názor na vypalování CD? "Je mi jedno, jakým způsobem se naše písničky dostanou k lidem, ale chci, aby je znali. Bylo by hezké, kdyby si lidi řekli - když si budeme vypalovat desky, na kterých ti tvůrci strávili tolik času, tak je tak trochu okrádáme. Jenomže ideální svět nikdy nebude fungovat. Když si tu desku nikdo nekoupí, tak ji ani neuslyší. To už je pak lepší, když si ji přepálí a poslechne."