Luboš Pospíšil vydá v dubnu nové album
Zpěvák nezaměnitelného hlasu Luboš Pospíšil, který loni oslavil 60. narozeniny, připravuje nové studiové album. Bude se jmenovat Chutnáš po cizím ovoci a vyjde 13. dubna 2011.
Nové písně vznikly jakoby mimochodem v průběhu roku 2010, paralelně s pilným koncertováním v rámci turné 60. O hudbu se již tradičně podělili Luboš Pospíšil a Bohumil Zatloukal za vydatného aranžérského přispění mladších členů kapely. Dvorní mistr slova Pavel Šrut tentokrát figuruje „pouze“ pětkrát, po dlouhých 20 letech se znovu přihlásil o slovo někdejší člen 5P a jeden z nejvytíženějších českých textařů Jan Sahara Hedl. O zbylé texty se podělili klávesista současných 5P Ondřej Fencl, krkonošský trubadúr Pepa Lábus a v jednom případě také Pospíšil sám.
Album překvapí svěžím zvukem, který má na svědomí jeden z nejtalentovanějších zvukových mistrů současnosti, devětadvacetiletý Lukáš Martinek. Do prvotřídně vybaveného studia Svárov se s ním 5P zavřeli téměř na měsíc a v tvůrčí atmosféře společně docílili velmi přirozeného výsledku.
Nikdy, Zátiší s dívkou a jestřábem a Vznikla zem jsou typické „zatloukalovské“ balady se silnou melodickou linkou a epickou atmosférou. Bigbítovou tvář nastavuje vypalovačka Nenápadné teď, jiný Saharův text Stále jsme to my oblékli 5P do aranže s přesahy až někam do americké garáže. Latinskoamerickou příměs má rozverná Chutnáš po cizím ovoci a houpavý Obsidián.
Od minulého alba Příznaky lásky se 5P sehráli, zjistili, co jim sluší a kam je to táhne. Z leckdy plamenných diskusí nakonec vyrostlo album, které má všechno, co je charakteristické pro osobnost Luboše Pospíšila a ještě něco navíc. Naléhavý vokál protagonistův, typickou kytarovou práci a tón Bohumila Zatloukala, ale i košatou rytmiku, joplinkovský vokál Páji Táboříkové, důmyslnou baskytaru Martina Štece, klávesovou rozmanitost a kytarový vklad Ondřeje Fencla (podstatná část klavírních partů byla nahrána na koncertní křídlo).
Celkový ráz desky je akustičtější než dřív. Ostatně do hry vstoupí i hostující smyčcový kvartet. Na vytváření aranžmá se podíleli všichni 5P rovným dílem. Lukáš Martinek se svými leckdy svéhlavými, ale ve finále účelnými nápady navíc představoval nový prvek, jakési zrcadlo vytvářející ve studiu jiskřivou atmosféru. To třeba když dorazil se saxofonem Petr Venkrbec, který se nejprve roztesknil v baladě Vznikla zem, aby následně mazácky zaexperimentoval (Na útěku).
Přispěl-li Pavel Šrut „jen“ pěti texty, lze všech pět označit za jeho vrcholné kusy. Sahara Hedl pak, jak je jeho zvykem, ledabyle načrtl dva texty, z nichž kouká život sám a jakoby náhodou obsahují obraty, kterých se jiní textaři nedožijí za celý život.
(Oficiální tisková zpráva)