Pavlicovo Chvění v Janáčkově divadle
V pondělí 23. dubna se brněnské Janáčkovo divadlo rozeznělo rozsáhlou Suitou dialogů Chvění Jiřího Pavlici. Téměř dvouhodinová kompozice se skládá z dialogů a "dialogů" mezi hudebními tělesy různých žánrů, mezi jednotlivými hudebníky, mezi náladami a rytmy, mezi slovy a tóny...
V pondělí 23. dubna se brněnské Janáčkovo divadlo rozeznělo rozsáhlou Suitou dialogů Chvění Jiřího Pavlici. Téměř dvouhodinová kompozice se skládá z dialogů a "dialogů" mezi hudebními tělesy různých žánrů, mezi jednotlivými hudebníky, mezi náladami a rytmy, mezi slovy a tóny, mezi regiony i mezi epochami. Primáš Hradišťanu a nadžánrový skladatel čerpal inspiraci nejen z moravského a českého folklóru, ale také z lidové hudby Altaje, z veršů českých básníků 20. století (Vladimíra Holana a Jana Skácela) nebo z díla Petra Ebena a Vítězslava Nováka. Ve suitě zní zhudebněné verše z Dalimilovy kroniky i texty Jiřího moravského Brabce. Účinkovali Hradišťan, altajská skupina Altai Kai, němečtí 11letí klavíristé-dvojčata Roland a Gerald Würschingové, bubenická skupina Jumping Drums a Filharmonie Brno pod vedením Petra Altrichtera. Ti všichni dokázali, že hranice mezi žánry postrádají smysl, stejně jako hranice mezi tzv. vysokým uměním a lidovou hudbou, pokud se taktovky ujmou charismatičtí tvůrci a výborní umělci. Tak odtažité žánry jako přesná hra filharmoniků, zpěvnost moravských písní v podání Hradišťanu, smršť úderů Ivo Batouška a jeho Jumping Drums a alikvotní zpěvy Altai Kai k sobě najednou měly velmi blízko.