Affetto a Gall Archer

Prolínání hudby německých mistrů s hudbou ze zámoří můžete zažít na třetím koncerě Brněnského varhanního festivalu ve středu 15. června 2016 od 19.30 hodin v kostele svatého Augustina v Brně.
Prolínání hudby německých mistrů s hudbou ze zámoří
Účinkují:
GAIL ARCHER - varhany
VOKÁLNĚ-EXPERIMENTÁLNÍ SOUBOR AFFETTO
Program:
Johannes Walter (1490 – 1570) Aus Tiefer Not
Michael Praetorius (1571 – 1621) O Mensch, bedenkt dein Anfang Gott ist mein Licht
Nicolaus Bruhns (1665 – 1695) Preludium e moll
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Allein Gott in der Hoh sei Ehr BWV 662
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Toccata a fuga d moll (Dorian) BWV 538
Robert Schumann (1810 – 1856) Šest fug na B A C H op. 60, č. 5
Fanny Mendelssohn Hensel (1805 – 1847) Preludium pro varhany F dur
Spirituály (vlastní úpravy)
Steal away
Amazing Grace (irská lidová)
Nobody knows the Trouble I´v seen
Joshua Fit De Battle of Jericho
Joshua Fit De Battle of JerichoCottonfields
CottonfieldsOh, didn´t it rain
Oh, didn´t it rainMax Reger (1873 – 1916) Ein feste Burg ist unser Gott op. 27
Gail Archer umělecky působí v New Yorku. Je hudební ředitelkou univerzitní Barnard College, diriguje tamější sbor a vykonává činnost varhanice v elitní škole Vassar College, vzdálené 100 km severně od severoamerické metropole. Podporuje mladé koncertní umělce a jejich vystoupení v newyorské Centrální synagoze. Ve svých varhanních recitálech se zaměřuje na různá hudební témata nebo pořádání programů připomínajících jubilea skladatelů apod. Byla první americkou interpretkou, která nahrála v roce 2008 při příležitosti stého výročí narození Oliviera Messiaena jeho kompletní dílo. Řada jejích tematicky zaměřených hudebních programů byla zaznamenána na zvukových nosičích, např. F. Liszt: Uherská rapsodie, Bach: Transcendentní genius, Orfeus z Amsterdamu: Sweenlick a jeho žáci. Založila mezinárodní on-line časopis Musforum, který je určen pro ženy varhanice.
umělecky působí v New Yorku. Je hudební ředitelkou univerzitní Barnard College, diriguje tamější sbor a vykonává činnost varhanice v elitní škole Vassar College, vzdálené 100 km severně od severoamerické metropole. Podporuje mladé koncertní umělce a jejich vystoupení v newyorské Centrální synagoze. Ve svých varhanních recitálech se zaměřuje na různá hudební témata nebo pořádání programů připomínajících jubilea skladatelů apod. Byla první americkou interpretkou, která nahrála v roce 2008 při příležitosti stého výročí narození Oliviera Messiaena jeho kompletní dílo. Řada jejích tematicky zaměřených hudebních programů byla zaznamenána na zvukových nosičích, např. F. Liszt: Uherská rapsodie, Bach: Transcendentní genius, Orfeus z Amsterdamu: Sweenlick a jeho žáci. Založila mezinárodní on-line časopis Musforum, který je určen pro ženy varhanice.Vokálně experimentální soubor AFFETTO disponuje širokým repertoárem od české a evropské renesance až po soudobou hudební tvorbu. Členové tělesa, jež tvoří basista Aleš Procházka, tenoristé Vladimír Richter a Marek Olbrzymek, kontratenorista Jan Mikušek a varhaník Martin Jakubíček, také rádi využívají úprav černošských spirituálů, písní Beatles i českých lidových nebo folkových útvarů. Vycházejí z přesvědčení, že “zpěv jako nejpřirozenější hudební projev nabízí nevyčerpatelné možnosti jemného vystižení nálad a pocitů, které do svých skladeb ukryli autoři všech historických epoch a žánrů.” Při své interpretaci uplatňují zvukově barevné možnosti mužského čtyřhlasu, jemuž vévodí vysoký kontratenor, kombinace pěveckého projevu s tradičními i méně obvyklými nástroji. Součástí koncertů bývá prostorová hra se zvukem a vždy intenzívní prožití momentální nálady. Společnými znaky všech pěvců je profesionální hudební vzdělání, sólistická erudice, znalost autentické interpretace staré hudby a bohaté zkušenosti s provozováním soudobé hudby všech žánrů.
disponuje širokým repertoárem od české a evropské renesance až po soudobou hudební tvorbu. Členové tělesa, jež tvoří basista Aleš Procházka, tenoristé Vladimír Richter a Marek Olbrzymek, kontratenorista Jan Mikušek a varhaník Martin Jakubíček, také rádi využívají úprav černošských spirituálů, písní Beatles i českých lidových nebo folkových útvarů. Vycházejí z přesvědčení, že “zpěv jako nejpřirozenější hudební projev nabízí nevyčerpatelné možnosti jemného vystižení nálad a pocitů, které do svých skladeb ukryli autoři všech historických epoch a žánrů.” Při své interpretaci uplatňují zvukově barevné možnosti mužského čtyřhlasu, jemuž vévodí vysoký kontratenor, kombinace pěveckého projevu s tradičními i méně obvyklými nástroji. Součástí koncertů bývá prostorová hra se zvukem a vždy intenzívní prožití momentální nálady. Společnými znaky všech pěvců je profesionální hudební vzdělání, sólistická erudice, znalost autentické interpretace staré hudby a bohaté zkušenosti s provozováním soudobé hudby všech žánrů.