Affetto a Gall Archer

Affetto a Gall Archer

Prolínání hudby německých mistrů s hudbou ze zámoří můžete zažít na třetím koncerě Brněnského varhanního festivalu ve středu 15. června 2016 od 19.30 hodin v kostele svatého Augustina v Brně. 

Prolínání hudby německých mistrů s hudbou ze zámoří

Účinkují:

GAIL ARCHER - varhany

VOKÁLNĚ-EXPERIMENTÁLNÍ SOUBOR AFFETTO

Program:

Johannes Walter (1490 – 1570) Aus Tiefer Not

Michael Praetorius (1571 – 1621) O Mensch, bedenkt dein Anfang Gott ist mein Licht

Nicolaus Bruhns (1665 – 1695) Preludium e moll

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Allein Gott in der Hoh sei Ehr BWV 662

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Toccata a fuga d moll (Dorian) BWV 538

Robert Schumann (1810 – 1856) Šest fug na B A C H op. 60, č. 5

Fanny Mendelssohn Hensel (1805 – 1847) Preludium pro varhany F dur

Spirituály (vlastní úpravy)

Steal away

Amazing Grace (irská lidová)

Nobody knows the Trouble I´v seen

Joshua Fit De Battle of Jericho

Joshua Fit De Battle of Jericho

Cottonfields

Cottonfields

Oh, didn´t it rain  

Oh, didn´t it rain  

Max Reger (1873 – 1916) Ein feste Burg ist unser Gott op. 27

 

Gail Archer umělecky působí v New Yorku. Je hudební ředitelkou univerzitní Barnard College, diriguje tamější sbor a vykonává činnost varhanice v elitní škole Vassar College, vzdálené 100 km severně od severoamerické metropole. Podporuje mladé koncertní umělce a jejich vystoupení v newyorské Centrální synagoze. Ve svých varhanních recitálech se zaměřuje na různá hudební témata nebo pořádání programů připomínajících jubilea skladatelů apod. Byla první americkou interpretkou, která nahrála v roce 2008 při příležitosti stého výročí narození Oliviera Messiaena jeho kompletní dílo. Řada jejích tematicky zaměřených hudebních programů byla zaznamenána na zvukových nosičích, např. F. Liszt: Uherská rapsodie, Bach: Transcendentní genius, Orfeus z Amsterdamu: Sweenlick a jeho žáci. Založila mezinárodní on-line časopis Musforum, který je určen pro ženy varhanice.

umělecky působí v New Yorku. Je hudební ředitelkou univerzitní Barnard College, diriguje tamější sbor a vykonává činnost varhanice v elitní škole Vassar College, vzdálené 100 km severně od severoamerické metropole. Podporuje mladé koncertní umělce a jejich vystoupení v newyorské Centrální synagoze. Ve svých varhanních recitálech se zaměřuje na různá hudební témata nebo pořádání programů připomínajících jubilea skladatelů apod. Byla první americkou interpretkou, která nahrála v roce 2008 při příležitosti stého výročí narození Oliviera Messiaena jeho kompletní dílo. Řada jejích tematicky zaměřených hudebních programů byla zaznamenána na zvukových nosičích, např. F. Liszt: Uherská rapsodie, Bach: Transcendentní genius, Orfeus z Amsterdamu: Sweenlick a jeho žáci. Založila mezinárodní on-line časopis Musforum, který je určen pro ženy varhanice.

Vokálně experimentální soubor AFFETTO disponuje širokým repertoárem od české a evropské renesance až po soudobou hudební tvorbu. Členové tělesa, jež tvoří basista Aleš Procházka, tenoristé Vladimír Richter a Marek Olbrzymek, kontratenorista Jan Mikušek a varhaník Martin Jakubíček, také rádi využívají úprav černošských spirituálů, písní Beatles i českých lidových nebo folkových útvarů. Vycházejí z přesvědčení, že “zpěv jako nejpřirozenější hudební projev nabízí nevyčerpatelné možnosti jemného vystižení nálad a pocitů, které do svých skladeb ukryli autoři všech historických epoch a žánrů.” Při své interpretaci uplatňují zvukově barevné možnosti mužského čtyřhlasu, jemuž vévodí vysoký kontratenor, kombinace pěveckého projevu s tradičními i méně obvyklými nástroji. Součástí koncertů bývá prostorová hra se zvukem a vždy intenzívní prožití momentální nálady. Společnými znaky všech pěvců je profesionální hudební vzdělání, sólistická erudice, znalost autentické interpretace staré hudby a bohaté zkušenosti s provozováním soudobé hudby všech žánrů.

disponuje širokým repertoárem od české a evropské renesance až po soudobou hudební tvorbu. Členové tělesa, jež tvoří basista Aleš Procházka, tenoristé Vladimír Richter a Marek Olbrzymek, kontratenorista Jan Mikušek a varhaník Martin Jakubíček, také rádi využívají úprav černošských spirituálů, písní Beatles i českých lidových nebo folkových útvarů. Vycházejí z přesvědčení, že “zpěv jako nejpřirozenější hudební projev nabízí nevyčerpatelné možnosti jemného vystižení nálad a pocitů, které do svých skladeb ukryli autoři všech historických epoch a žánrů.” Při své interpretaci uplatňují zvukově barevné možnosti mužského čtyřhlasu, jemuž vévodí vysoký kontratenor, kombinace pěveckého projevu s tradičními i méně obvyklými nástroji. Součástí koncertů bývá prostorová hra se zvukem a vždy intenzívní prožití momentální nálady. Společnými znaky všech pěvců je profesionální hudební vzdělání, sólistická erudice, znalost autentické interpretace staré hudby a bohaté zkušenosti s provozováním soudobé hudby všech žánrů.

 

 

Folk na Slovensku v roce 2024

janku_gratia-plenaPoslechněte si přehled slovenského folku v roce 2024.

Regiony

Regiony

Profil Jiřího Smrže

960px-Brno-Leitnerka-uvedení-alba-Kořeny-Jiřího-Smrže2013Jiří-Smrž2_wikipediePoslechněte si pořad o písničkáři Jiřím Smržovi.

Témata Jak se vám líbí

RacekMarek_studio_foto@barhalkaPodívejte se, co pro vás chystáme v pořadu Jak se vám líbí.

Darujte Proglas!