Paris, Paris...

V sobotu 14. srpna se ve 20.30 v zámecké zahradě v Jaroměřicích nad Rokytnou uskuteční večer šansonů, jejichž j¨hlavními protagonisty budou Radka Fišarová a Moravská filharmonie Olomouc.

Přestože je české prostředí poměrně skoupé na interprety šansonů, jména jako Hana Hegerová, Eva Olmerová, Petr Hapka nebo Jiří Bulis patří k osobitým a nepřehlédnutelným zjevům tohoto směru u nás. Radku Fišarovou můžeme směle označit jako velkou naději a příslib do budoucnosti. Bere na sebe náročnou interpretaci písní z repertoáru takových osobností, jakými byli Edith Piaf, Mireille Mathieu nebo Charles Aznavour. Navíc, jako každý tvůrčí umělec, vkládá i Radka Fišarová do interpretace mnohé ze sebe, čímž výrazně přispívá k dalšímu formování tohoto žánru.Na koncertě vystoupí s velice pestrým programem:

Georges Bizet Předehra k opeře Carmen

Charles Dumont, Michel Vaucaire Non, je ne regrette rien

Michel Emer L‘ accordéoniste

Ben Charest Attila Marcel

José Maria Cano Hijo de la luna

Georges Bizet Seguidilla

Angel Cabral, Michel Rivgauche La foule

Radka Fišarová Potvora

Robin, Barry, Maurice Gibb, Eddy Marnay Une femme amoureuse (Woman in Love)

Jacques Offenbach Předehra k operetě Orfeus v podsvětí

 

Přestávka

 

Charles Gounod Valčík z opery Faust a Markétka

Charles Aznavour, Pavel Kopta Já se vrátím (La bohéme)

André Popp, Eddy Marnay Mon amour, mon ami

Charles Dumont, Michel Vaucaire Mon dieu

Yann Tiersen Comptine d‘un autre été: l’aprés – midi

La noyée

Bobby Goldsboro, Eddy Marnay Tous les enfants chantent avec moi

Charles Aznavour, Jiřina Fikejzová Máma (La mamma)

Norbert Glanzberg, Henri Contet Padam... padam...

účinkují:

Radka Fišarová – zpěv

Jana Bezpalcová – akordeon

Vlastimil Bičík – klavír

Moravská filharmonie Olomouc

Leoš Svárovský – dirigent

 

 

Radka Fišarová začínala zpívat již v pěti letech v souboru Bambini di Praga. Vystudovala pražskou Konzervatoř Jaroslava Ježka, obor zpěv a muzikál. Několik let se velmi úspěšně věnovala s vlastní skupinou folkové a country hudbě. Ovšem již během studií vkročila na scénu muzikálů, kde účinkuje v titulních či hlavních rolích dodnes. Ve dvaceti letech byla obsazena do titulní role Webberova muzikálu Evita a stala se tak světově nejmladší představitelkou této role. Mimo jiné zpívala v muzikálu Hair a v řadě dalších českých muzikálech jako Kleopatra, Tři mušketýři a Angelika. Zpívala též v Národním divadle v Praze v tanečním představení Lucrezia Borgia či v opeře Montezuma. Účinkuje v pražských muzikálových divadlech Broadway, Hybernia nebo Kalich. Její stěžejní role je již deset let titulní role muzikálu Edith Piaf, který se uvádí v mnoha českých městech i v zahraničí. Francouzský šanson je náplní i její komorní koncertní činnosti v programu s názvem Malá pocta velké Edith s jazz-triem a akordeonem.

začínala zpívat již v pěti letech v souboru Bambini di Praga. Vystudovala pražskou Konzervatoř Jaroslava Ježka, obor zpěv a muzikál. Několik let se velmi úspěšně věnovala s vlastní skupinou folkové a country hudbě. Ovšem již během studií vkročila na scénu muzikálů, kde účinkuje v titulních či hlavních rolích dodnes. Ve dvaceti letech byla obsazena do titulní role Webberova muzikálu Evita a stala se tak světově nejmladší představitelkou této role. Mimo jiné zpívala v muzikálu Hair a v řadě dalších českých muzikálech jako Kleopatra, Tři mušketýři a Angelika. Zpívala též v Národním divadle v Praze v tanečním představení Lucrezia Borgia či v opeře Montezuma. Účinkuje v pražských muzikálových divadlech Broadway, Hybernia nebo Kalich. Její stěžejní role je již deset let titulní role muzikálu Edith Piaf, který se uvádí v mnoha českých městech i v zahraničí. Francouzský šanson je náplní i její komorní koncertní činnosti v programu s názvem Malá pocta velké Edith s jazz-triem a akordeonem.

Jana Bezpalcová je absolventkou českobudějovické konzervatoře a následně hudební akademie Franze Liszta ve Výmaru a rovněž bratislavské VŠMU. Zúčastnila se také mnoha akordeonových soutěží (Andorra, Itálie, Nizozemí, Španělsko, Německo), v nichž se umístila na předních místech. Koncertuje po celé České republice, v Německu, v Rakousku, Chorvatsku či Libanonu a zároveň se podílí na nejrůznějších hudebně-literárních projektech i projektech zasahujících do oblastí mimo žánr vážné hudby.

je absolventkou českobudějovické konzervatoře a následně hudební akademie Franze Liszta ve Výmaru a rovněž bratislavské VŠMU. Zúčastnila se také mnoha akordeonových soutěží (Andorra, Itálie, Nizozemí, Španělsko, Německo), v nichž se umístila na předních místech. Koncertuje po celé České republice, v Německu, v Rakousku, Chorvatsku či Libanonu a zároveň se podílí na nejrůznějších hudebně-literárních projektech i projektech zasahujících do oblastí mimo žánr vážné hudby.

Klavírista a varhaník Vlastimil Bičík studoval po absolvování pardubické konzervatoře na pražské Akademii múzických umění. Je jedním z nejvyhledávanějších hudebníků současné muzikálové scény. Nastudoval muzikály Vlasy, Rusalka, Hamlet, Krysař, Galileo nebo projekt Rockquiem. Koncertuje v řadě evropských zemí (Rakousko, Německo, Polsko, Holandsko, Bosna). V současnosti působí jako pedagog na Státní konzervatoři v Praze.

Moravská filharmonie Olomouc patří k předním a nejstarším symfonickým orchestrům v České republice. Za jejím dirigentským pultem stáli takoví světoví dirigenti jako Klemperer, Menuhin, Neumann nebo Pešek. Jejími hosty byli rovněž významní instrumentalisté Richter, Oistrach, Kremer, Suk, Hudeček, Carreras a Jaffé. Orchestr věnuje pozornost velkým tvůrcům světové hudby 19. a 20. století a zúčastnil se významných mezinárodních hudebních festivalů (v Řecku, Německu, Španělsku, Francii, Itálii nebo Rakousku).

patří k předním a nejstarším symfonickým orchestrům v České republice. Za jejím dirigentským pultem stáli takoví světoví dirigenti jako Klemperer, Menuhin, Neumann nebo Pešek. Jejími hosty byli rovněž významní instrumentalisté Richter, Oistrach, Kremer, Suk, Hudeček, Carreras a Jaffé. Orchestr věnuje pozornost velkým tvůrcům světové hudby 19. a 20. století a zúčastnil se významných mezinárodních hudebních festivalů (v Řecku, Německu, Španělsku, Francii, Itálii nebo Rakousku).

Leoš Svárovský je od počátků své kariéry šéfdirigentem vynikajících českých a slovenských orchestrů (Pražská komorní opera, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie Brno, Komorní filharmonie Pardubice nebo Sinfonietta Žilina). Spolupracoval s mnoha vynikajícími českými i zahraničními orchestry (Francie, Německo, Lucembursko, Japonsko, Korea) a sólisty (Firkušný, Suk, Hudeček, Ardašev, Šporcl, Oistrach, Josephowitsch, Say, Jaffé).

je od počátků své kariéry šéfdirigentem vynikajících českých a slovenských orchestrů (Pražská komorní opera, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie Brno, Komorní filharmonie Pardubice nebo Sinfonietta Žilina). Spolupracoval s mnoha vynikajícími českými i zahraničními orchestry (Francie, Německo, Lucembursko, Japonsko, Korea) a sólisty (Firkušný, Suk, Hudeček, Ardašev, Šporcl, Oistrach, Josephowitsch, Say, Jaffé).

 

Rozhovor v časopisu KAM v Brně

Tesar-Milan_studioRaPg2025_fotoViolaHertelovaPřečtěte si rozhovor s programovým ředitelem Proglasu Milanem Tesařem v časopisu Kam v Brně

Regiony

Regiony

Folk na Slovensku v roce 2024

janku_gratia-plenaPoslechněte si přehled slovenského folku v roce 2024.

Profil Jiřího Smrže

960px-Brno-Leitnerka-uvedení-alba-Kořeny-Jiřího-Smrže2013Jiří-Smrž2_wikipediePoslechněte si pořad o písničkáři Jiřím Smržovi.

Darujte Proglas!