Na co do Brna?
Národní divadlo Brno připravilo opět nové akce.
Krvavé drama v opeře
1.5., Janáčkovo divadlo, 19.00 – MACBETH (Giuseppe Verdi, 1813-1901). Dirigent Damian Iorio, režie Bruno Berger-Gorski, scéna Daniel Dvořák, kostýmy Josef Jelínek, v hlavních rolích Csilla Boross a Vladimír Chmelo. Strhující drama skotské historie o nekontrolované touze po moci a slávě, nenarušené žádným milostným vztahem ani lyrickými áriemi. V celém díle zachován pochmurný severský kolorit děje. Nastudováno v italském originálu s českými titulky.
Reprízy: 3., 6., 15., 19. a 30. 5.
Divadlo otevřené všem
9. 5., prostory kolem Janáčkova divadla a interiér Janáčkova divadla, 10.00 až 17.00 – Evropský den opery poprvé v Brně. Vstup volný. Pro laiky i odborníky, děti, teenagery, dospělé. Kreslení karikatur operních skladatelů, hry pro děti i rodiče na téma opera, workshop, kolokvium, prostorová instalace první opery na světě, prohlídka divadla, multimediální instalace, projekce, graffiti atd.Téma dne – Inovace a kreativita v opeře. Opera Europa, združující 110 divadel v 33 zemích, vyhodnotila brněnský program za jeden z nejlepších. Programy pro děti jsou soustředěné do dopoledních hodin (10.00 až 13.00). Odborné kolokvium na téma dne.
poprvé v Brně. Vstup volný. Pro laiky i odborníky, děti, teenagery, dospělé. Kreslení karikatur operních skladatelů, hry pro děti i rodiče na téma opera, workshop, kolokvium, prostorová instalace první opery na světě, prohlídka divadla, multimediální instalace, projekce, graffiti atd.Téma dne – Inovace a kreativita v opeře. Opera Europa, združující 110 divadel v 33 zemích, vyhodnotila brněnský program za jeden z nejlepších. Programy pro děti jsou soustředěné do dopoledních hodin (10.00 až 13.00). Odborné kolokvium na téma dne.Pocta Jiřímu Kyliánovi
11. 5., Janáčkovo divadlo, 19.00 – KY-TIME. Jedinečné vystoupení Baletního souboru Slovenského národního divadla v Brně. Dvě choreografie Jiřího Kyliána – Un Ballo a Šest tanců. Další choreografie – Inspirace, 68 (Mário Radačovský) a Real Time (Lukáš Timulák). Pouze jednou.
Jedinečné vystoupení Baletního souboru Slovenského národního divadla v Brně. Dvě choreografie Jiřího Kyliána – Un Ballo a Šest tanců. Další choreografie – Inspirace, 68 (Mário Radačovský) a Real Time (Lukáš Timulák). Pouze jednou.Metropolitní v Brně
√ 9. 5., Mahenovo divadlo, 18.15 – POPELKA (Gioacchino Rossini, 1792-1868), poslední z přímých přenosu Metropolitní opery v New Yorku v této sezoně. Dirigent Maurizio Benini, režie Cesare Lievi.
(Gioacchino Rossini, 1792-1868), poslední z přímých přenosu Metropolitní opery v New Yorku v této sezoně. Dirigent Maurizio Benini, režie Cesare Lievi.√ 9. 6., Divadlo Reduta, 19.00 – v červnu Národní divadlo Brno zve na reprízu letošní jedné z nejúspěšnějších inscenací Metropolitní opery v této sezoně Madama Butterfly (Giacomo Puccini, 1858-1924) .
v červnu Národní divadlo Brno zve na reprízu letošní jedné z nejúspěšnějších inscenací Metropolitní opery v této sezoně Madama Butterfly (Giacomo Puccini, 1858-1924) .√ Přímé přenosy z New Yorku pokračují:
Metropolitní opera 2009/2010 – Tosca (10. 10.), Aida (24. 10.), Turandot (7. 11.), Hoffmannovy povídky – premiéra (19. 12.), Růžový kavalír (9. 1.), Carmen - premiéra (16. 1.), Simone Boccanegra (6. 2.), Hamlet – premiéra (27. 3.), Armida (1. 5.). Přenosy v nejvyšší zvukové a obrazové kvalitě. Během letních měsíců NDB oznámí termín zahájení předprodeje abonmá.
Světová premiéra Michala Viewegha
15. 5., Divadlo Reduta, 19.00 – RŮŽE PRO MARKÉTU (M. Viewegh, 1962). Jediná hra tohoto spisovatele. Příběh čtyř pedagogů a čtyř studentů pražské filozofické fakulty, z nichž dva zůstávají mimo jeviště, se dehrává během několika večerů na sklonku roku 1989.
. Jediná hra tohoto spisovatele. Příběh čtyř pedagogů a čtyř studentů pražské filozofické fakulty, z nichž dva zůstávají mimo jeviště, se dehrává během několika večerů na sklonku roku 1989.Krátce s autorem: Máte radost z realizace svého dramatu? Na jednu stranu cítím jakousi opožděnou radost, že čas a energie, které jsem do napsání hry kdysi dávno investoval, přece jen nevyšla nazmar, ale zároveň se trochu obávám, jak hra po tolika letech obstojí. Že se pro ni rozhodlo NDB, to mi samozřejmě lichotí. Jak jste vy sám vypjaté okamžiky roku 1989 prožíval? Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy jsem promoval v roce 1988, potom jsem musel na rok na vojnu. Listopad 1989 jsem prožil coby začínající učitel základní školy v Praze – Zbraslavi… Opravdu zůstanou Růže pro Markétu vaším jediným dramatem? Obávám se, že vážně nejsem a nebudu dramatik. O divadle toho vím příliš málo, próza mě plně zaměstnává a navíc jsem v poslední době začal psát ještě i filmové scénáře. Kdo je pro vás vlastně Markéta, titulní, a přesto nepřítomná hrdinka této hry? Markéta je pro mě metafora historické křivdy. Létající tříska z pokáceného lesa. Dítě vylité i s vaničkou.
: Na jednu stranu cítím jakousi opožděnou radost, že čas a energie, které jsem do napsání hry kdysi dávno investoval, přece jen nevyšla nazmar, ale zároveň se trochu obávám, jak hra po tolika letech obstojí. Že se pro ni rozhodlo NDB, to mi samozřejmě lichotí. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy jsem promoval v roce 1988, potom jsem musel na rok na vojnu. Listopad 1989 jsem prožil coby začínající učitel základní školy v Praze – Zbraslavi… Obávám se, že vážně nejsem a nebudu dramatik. O divadle toho vím příliš málo, próza mě plně zaměstnává a navíc jsem v poslední době začal psát ještě i filmové scénáře. Markéta je pro mě metafora historické křivdy. Létající tříska z pokáceného lesa. Dítě vylité i s vaničkou.Úryvek z rozhovoru Barbary Herčíkové pro magazín NDB DIVA… 07 /březen, duben/2008
Růže pro Markétu
Režie a scéna Thomas Zielinski, kostýmy Tereza Šímová. Účinkují Klára Apolenářová, Martin Sláma, Václav Vašák, Jan Grundman, Lukáš Daňhel, Iveta Jiříčková.
Reprízy: 19. 5., 3. 6, 22. 6.
Pozvánka na výstavu
1. až 29. 5., Divadlo Reduta Komorní sál, vždy 10.00 až 19.00 – BARVOCIT Johanna Hessová. První výstava této německé výtvarnice v České republice. Ve své tvorbě se v současné době věnuje především malbě a zákonitostem barev. Zkoumá vztah barev k prostoru a světlu, možnosti mezi klidem i pohybem, mezi mohotvárností a intenzitou.
. První výstava této německé výtvarnice v České republice. Ve své tvorbě se v současné době věnuje především malbě a zákonitostem barev. Zkoumá vztah barev k prostoru a světlu, možnosti mezi klidem i pohybem, mezi mohotvárností a intenzitou.