Oratorium, kantáta a koncert
Do baroka nás zavedou tři skladby nedělního Koncertu vážné a duchovní hudby. Vybrali jsme je z tvorby Georga Friedricha Händela, Johanna Sebastiana Bacha a Antonia Vivaldiho.
První část bude patřit oratoriu „Alexandrova slavnost aneb Síla hudby“, které mělo premiéru v londýnském divadle Covent Garden 19. února roku 1736.Odborníci tvrdí, že se jedná o jednu z nejkrásnějších Händelových skladeb. Vznikla na slova „Cecilské ódy“ anglického básníka Johna Drydena. Celé toto rozsáhlé oratorium přednesou: sopranistky Aneta Mihályová, Jana Mamonová a Chyiuki Okamura, mezosopranistky Lucie Duchoňová a Karolína Sikorová, tenorista Benjamin Bruns, bas Wiard Witholt a také festivalový sbor a orchestr Schleswig-Holstein. Nastudoval dirigent Rolf Beck.
Oratorium vystřídá kantáta, která vznikla o tři roky dříve. Vytvořil ji Johann Sebastian Bach a nadepsal ji „Lasst uns sorgen, lasst uns wachen“ drama per musica. V katalogu Bachových skladeb ji najdeme pod číslem BWV 213. Jedná se o narozeninovou kantátu pro korunního prince Friedricha Christiana k jeho 11. narozeninám. Poprvé zazněla 5. září roku 1733. Sólové party přednesou: Peter Schreier, který také dílo diriguje, dále altistky Astrid Pilzecker a Caroline Watkinson, sopranistka Edith Mathis a bas Siegfried Lorenz. Basso continuo hrají: cembalista Walter Heinz Bernstein, violoncellista Siegfried Pank a kontrabasista Hans Joachim Kehr. Sborové party nastudoval Kammerorchester Berlin, orchestrální Berliner Solisten.
Poslední skladbou bude Koncert pro hoboj a orchestr D dur od italského skladatele Antonia Vivaldiho RV 453. Hobojistu Bukharda Glaetznera doprovodí Neues Bachisches Collegium Musicum Leipzig v čele s Maxem Pommerem.