Nanebevstoupení Páně
Polední Hudební siestu ve čtvrtek 5. května 2016 jsme sestavili z duchovních skladeb Johanna Sebastiana Bacha vytvořených ke slavnosti Nanebevstoupení Páně.
Nejprve si poslechneme Bachovo “Oratorium Nanebevstoupení”, katalogové číslo 11. Věřím, že se vám bude líbit jeho nahrávka, kterou natočili: sopranistka Barbara Schlick, altistka Catharine Patriasz, tenorista Christoph Prégardien a bas Peter Kooy a soubor Collegium vocale, který řídí Philipe Herreweghe. Ve druhé části si budete moci vychutnat další Bachovu skladbu. Tentokrát to bude duchovní kantáta, "Auf Christi Himmelfahrt allein" – česky: “Na samotné Kristovo nanebevstoupení” která poprvé zazněla o slavnosti Nanebevstoupení 10. května roku 1725 u svatého Tomáše v Lipsku. Jako u většiny svých kantát, použil Bach i zde vedle sboru a orchestru také sólisty. Tentokrát alt, tenor a bas. Kantáta zazní v podání altistky Gabriely Schreckenbach, tenoristy Alda Baldina a basu Wolfganga Schöneho. Dále bude účinkovat soubor Gächinger Kantorei Stuttgart a Bach-Collegium Stuttgart se svým stálým dirigentem profesorem Helmuthem Rillingem. Hudební siestu o slavnosti Nanebevstoupení Páně zakončí Bachovo moteto pro dva čtyřhlasé sbory, nástroje a basso continuo “Fürchte dich nicht, ich bin bei dir”. Tento název se většinou do češtiny překládá “Neboj se, jsem s tebou”. Posledními účinkujícími budou: Orchester de la Chapelle Royale a Collegium vocale Gent, které řídí Philipe Herreweghe.